„Królowa Śniegu” – J.Ch.Andersen

Co ja kocham na tym świecie?
Złote słonko, cudne kwiecie!
Boże ptaszki śpiewające,
Jasne rosy w kwiatach drżące,
Błękit nieba i obłoki,
Cały piękny świat szeroki
I chatynkę pobielaną,
I mateczkę ukochaną!
Wszystko kocham serca biciem,
A przestanę chyba z życiem!

Zacytowałam ulubioną piosenkę Gerdy i Kaja, bohaterów najpopularniejszej – moim zdaniem – baśni J.Ch.Andersena.

Książeczka, ze wspaniałymi ilustracjami Jerzego Srokowskiego, została wydana przez NK   w 1984 roku. Nakład 50 tysięcy – wydanie III.

Wydaje mi się, że tak… trochę pamiętam film produkcji radzieckiej, który nakręcono w 1966 roku. Reżyserował – G. Kazanski
W rolach głównych wystąpili: Natalia Klimowa – Królowa Śniegu,
Elena Proklowa – Gerda i Nikołaj Bojarski – Kaj.

A wersji rysunkowej z 1957 roku, w reżyserii L.Atamanowa, zupełnie nie pamiętam.

W tym samym roku, na festiwalu w Wenecji, ten film zdobył I nagrodę w kategorii filmów dziecięcych.


2 Komentarze

  1. Anna Chabros said,

    17/11/2012 @ 19:41

    Srokowski – absolutny nr 1 jeśli chodzi o ilustracje do baśni. Jako dziecko mogłam w nieskończoność oglądać Królową Śniegu. I marzyłam aby wyglądać jak Gerda. Jego ilustracje to część mojego dzieciństwa. Szkoda, że moja córeczka już tak tego nie czuje…..

    • jarmila09 said,

      17/11/2012 @ 20:55

      Moje pierwsze… spotkanie z Jerzym Srokowskim to „Wesołe historie” Ewy Szelburg – Zarembiny, ciągle pamiętane :)

      No cóż, dzisiaj dzieci mają tak wiele atrakcji, że nie zwracają uwagi na zawartość książeczek. Ale – być może :) – kiedy dorosną zachwycą się dokonaniami naszych grafików…


Dodaj komentarz