„Cała Polska Czytała Dzieciom”

… po raz XV, a ja – z radością skorzystałam z ponownego zaproszenia
i w naszej bibliotece opowiadałam Małym Czytelnikom o książeczkach
z mojego dzieciństwa.

CPCD_01

Z baśniowej prozy przeczytałam jedną „Wesołą historię” Ewy Szelburg-Zarembiny.

CPCD_02

Miś Uszatek i Pan Kleks cieszą się… nieprzemijającą sławą :)

CPCD_03

Z  wierszyków wybrałam dwa nieznane z „Ananasów z naszej klasy”.

CPCD_04

A najlepiej Dzieci pamiętają wiersze Juliana Tuwima i Jana Brzechwy

CPCD_05

oraz książeczki Kornela Makuszyńskiego o Koziołku Matołku.

CPCD_06

 DO MŁODYCH CZYTELNIKÓW /K.Makuszyński/

Słuchajcie urwipołcie, brzdące, basałyki,
Z których każdy z majtasów zbyt krótkich wyrasta:
Dość cukrów i słodyczy, precz wszystkie pierniki,
Pod choinką ma tylko książka być i basta!
Był piernik, lecz dwa razy trzasnąłeś zębami
I już nie ma piernika. Marne to są hece!
A książka, miła książka, zawsze będzie z nami
I jak żołnierz na warcie stanie w bibliotece.
Tylko skiniesz, a ona na skrzydłach przyleci
I zacznie ci cudowne opowiadać dzieje.
W dzień pochmurny jak promień słoneczny zaświeci,
A gdy ci smutno będzie, w głos się roześmieje.

7 komentarzy

  1. Monika said,

    10/06/2016 @ 07:03

    Zachwycające są te okładki starych wydań:) Ja już pomijam treść w tym momencie (też oceniając ją wysoko!), ale zawsze ilekroć patrzę na takie dawniejsze wydania budzi się we mnie żądza posiadania:) Niektóre z tych książek mam, ale w paskudnych, nowych wydaniach. Wiem, wiem, nie należy sądzić książki po okładce, ale czy to grzech cieszyć oczy takimi pięknościami;) Serdecznie pozdrawiam:)))

    • jarmila09 said,

      10/06/2016 @ 08:23

      Jak to się mawia :) – całkowicie zgadzam się z Przedmówcą;
      albowiem dokonania ówczesnych grafików są… ponadczasowe!

      Nie chwaląc się :) – zbiór książeczek, które zapamiętałam z dzieciństwa, udało mi się… odtworzyć dzięki zakupom na Allegro i w antykwariatach.

      Przesyłam moc czerwcowych serdeczności!

      • Monika said,

        10/06/2016 @ 08:38

        Ach, to i ja to czynię;) Znany portal aukcyjny jest dla mnie niewyczerpanym źródełkiem. A Pani/Twój blog niewyczerpanym źródłem inspiracji:)
        Już kiedyś to musiałam pisać. Przeczytałam blog od deski do deski (jeśli można tak powiedzieć;)), nie zawsze zostawiam komentarz, ale zawsze się zachwycam:)

  2. Bazyl said,

    10/06/2016 @ 08:26

    Piękności! Gratuluję kolekcji :)
    PS. I gdzie się podziała ta estetyka książek dla dzieci, no gdzie?? :(

    • jarmila09 said,

      10/06/2016 @ 11:24

      Serdeczne dzięki!
      P.S. :( :( :( :(

  3. Nela said,

    26/07/2016 @ 22:34

    Ponadczasowe słowa Makuszyńskiego, który jak wiadomo kochał dzieci:)

    • jarmila09 said,

      27/07/2016 @ 06:58

      „Stracony jest każdy dzień bez uśmiechu”.


Skomentuj

