„Czerwony Kapturek”

Baśń braci Grimm przełożył Marceli Tarnowski.
Ilustrowała Jolanta Marcolla.

… Kiedy dziewczynka weszła do lasu, spotkała wilka. Ale Czerwony
Kapturek nie wiedział, że to takie złe zwierzę, i nie bał się go.

Czerwony Kapturek_okładka– Dzień dobry, Czerwony Kapturku! – rzekł wilk.
– Dzień dobry, wilku!
– Dokąd to tak wcześnie, Czerwony Kapturku?
– Do babci.
– A cóż to niesiesz w koszyczku?
– Placek i wino. Mamusia piekła wczoraj ciasto, posyła więc chorej i słabej babuni, żeby jej sił przybyło.
– A gdzie mieszka twoja babcia, Czerwony Kapturku?
– O, to jeszcze z kwadrans drogi stąd!
Daleko w lesie, pod trzema wielkimi dębami, stoi chatka, naokoło żywopłot,
to już będziesz wiedział – rzekł Czerwony Kapturek.

Wilk zaś pomyślał sobie…

Czerwony Kapturek_blog

Książeczkę wydała  NK  w 1983 r.  Nakład – 375 tysięcy;  wydanie – I.

Poczytaj_mi_mamo

A inne wydania „Czerwonego Kapturka”TUTAJ.

4 komentarze

  1. shirkus said,

    06/02/2015 @ 15:09

    Mam, mam, mam! Książeczka, którą miałam w dzieciństwie i w której ilustracje podobały mi się szalenie. Udało mi się ją całkiem niedawno odkupić (bo zaginęła) w antykwariacie w prawie nienaruszonym stanie. :)

    • jarmila09 said,

      06/02/2015 @ 16:21

      Niestety, ten egzemplarz wypożyczyłam z biblioteki…

      A tak przy okazji :) zapytam – czy wysłałaś SMS-a?

      • shirkus said,

        11/02/2015 @ 22:09

        Jakiego smsa?

  2. jarmila09 said,

    12/02/2015 @ 10:11

    … konkursowego :) ale to już nie aktualne.


Skomentuj

