„Przygoda w plamie”

Autorem książeczki jest Ludwik Jerzy Kern /1920 – 2010/.
Ilustrował Waldemar Andrzejewski /1934 – 1993/.

… – Tutaj jest główna autostrada – mówiłem. – Widzisz?
– Widzę – przytaknęła żona.
– Wyruszyliśmy stąd, o, potem jechaliśmy tędy, aż do tego skrzyżowania…
– Zgadza się – powiedziała żona.
– Potem skręciliśmy w boczną drogę, pamiętasz?
– Pamiętam doskonale.
– I tą drogą jechaliśmy, aż do… Czekaj, co to jest? – spytałem zaniepokojony.

Przygoda w plamie_okładka– To? – To jest plama.
– Ale z czego ta plama może być?
– Chyba z kleju – powiedziała żona, przyjrzawszy się dokładnie plamie. – Jeszcze nawet trochę się lepi…
– Skąd się wziął klej na mojej samochodowej mapie? – zawołałem oburzony.
– O ile cię znam, to sam go pewnie na niej położyłeś – powiedziała uszczypliwie żona. – Używałeś przecież wczoraj kleju do klejenia materaca…
– Prawda, prawda – przypomniałem sobie nagle to klejenie.
– Po prostu nie zakręconą tubkę z klejem położyłeś na mapie, klej wypłynął
i zrobiła się plama, wielka biała plama…

– Popatrz tylko – powiedziałem zmartwionym głosem – pod działaniem kleju zniknęły drogi, tory kolejowe, rzeki i nawet czarne punkty oznaczające miejscowości… Nie mam pojęcia, gdzie my się znajdujemy.
_ To nie takie ważne! – powiedziała żona. – Jesteśmy na wakacjach i nie należy się niczym przejmować. Znajdujemy się po prostu w plamie, rozumiesz?
Gdzieś w plamie…

Przygoda w plamie_blog
Książeczkę wydała  NK  w 1971 r.  Nakład – 30 tysięcy; wydanie – I.

Skomentuj

