„Kot w butach” – wydanie I

Autorką bajeczki – wg Ch.Perrault – jest Hanna Januszewska /1905 – 1980/.
Ilustrował Janusz Grabiański /1929 – 1976/.

… Zacny młynarczyk poślubił królewnę i gospodarzył dzielnie,
rzetelnie i sprawiedliwie dobrami po czarodzieju.

Kot_03_okładkaWszyscy byli z tego radzi, a najbardziej kot, który wypasł
się jak kluska na resztkach z królewskiego stołu.

Niektórzy sąsiedzi wypytywali czasem młynarczyka,
jak to doszedł do takich godności i dostatków.

– Zapytajcie mego kota – odpowiadał.
Bo sam rzeczywiście nic o tym nie wiedział.

– Kota? No, no…. – dziwili się sąsiedzi.
– Więc co powiesz o tym, kocie?
– Że kot postępuje po kociemu, a mój pan po ludzku
– odpowiadał kot i muskał łapą wąs mrużąc oko.

Kot w butach_03_blog
Książeczkę wydała  NK  w 1968 r.  Nakład – 60 tysięcy;  wydanie – I.

Moje_książeczki

Wydanie z ilustracjami Ewy Salamon jest  tutaj

5 komentarzy

  1. giera said,

    21/05/2014 @ 09:12

    miałem, pamiętam.

    • jarmila09 said,

      21/05/2014 @ 09:17

      A ja mam nadal :), tylko bez tylnej okładki :(

  2. Marlow said,

    22/05/2014 @ 11:50

    Dla mnie Ewa Salamon to ilustracje do „Słonia w sklepie z porcelaną” Tadeusza Śliwiaka. Pamięć o wierszyku o tytułowym słoniu i „Wilku u dentysty” – bezcenne :-).

    • -EW said,

      22/05/2014 @ 19:51

      Grabiański malujący koty to jeden z moich ulubionych cudów tego świata!

      „Słonia w sklepie z porcelaną” kochałam.!
      Bardzo mnie ta książka intrygowała. Wilk na fotelu dentystycznym jest w moim egzemplarzu gwałtownie zasmarowany czerwoną kredką.

      a kiedy jesteśmy przy zamówieniach społecznych- i słoniach sprzed lat, to bardzo lubiłam „Pana Cymberka z Cymberkowic” Włodzimierza Słobodnika z ilustracjami Marii Wieczorek -Heidrich.

      • jarmila09 said,

        23/05/2014 @ 07:24

        Całkowicie zgadzam się z Przedmówcą, bo dokonania
        Janusza Grabiański to istne mistrzostwo świata!!!!!

        Żałuję – i to bardzo – ale te wymienione książeczki
        są – jak na razie :) – poza moim… zasięgiem :(
        „Pana Cymberka” mam jedynie w zbiorze:
        https://jarmila09.wordpress.com/2012/09/30/czary-mary/

        Pozdrawiam… upalnie :)


Skomentuj

