„O czym mówią pisanki” – Maria Terlikowska

Z zielonej, fajansowej miski –
jakieś chichoty, jakieś piski…
A to pisanki kolorowe
wiodą rozmowy pisankowe.

O czym mówią pisankiŻółta powiada:
– Mam sześć kogutków!
Krążą dokoła pomalutku.
Każdy w ogonie ma cztery pióra.
Ile jest piórek?
Czy zgadnie która?!

Na to zielona:
– Ja nie zgadnę.
Ja mam choinki.
O, jakie ładne!
Pod każdą siedzą dwa krasnale.
Szkoda, że ich nie widać wcale…

– Ja mam wiatraczki! – niebieska woła.
– Wszystkie się kręcą dookoła!
W każdym wiatraczku młynarz mieszka,
Młynarz nie większy od orzeszka!

Na to czerwona:
– Jaki młynarz?
Widzę, że bujać nas zaczynasz!
Młynarz jest większy od koguta!
Wcale nie zmieściłby się tutaj!

O czym_blog

Ciiicho!
To przecież tylko bajka.
Kogutek większy jest od jajka.
Choinka większa od kogutka –
A patrzcie, jaka jest malutka!

Choinka z bajki
i kogutki,
piórka,
wiatraki,
krasnoludki…

A młynarz?
W młynie mąkę miele.
Na słodkie ciasto, na niedzielę.

Autorem pocztówek – z lat sześćdziesiątych – jest Jerzy Srokowski.

4 Komentarze

  1. 17/04/2014 @ 07:48

    super!! uwielbiam Srokowskiego:)

    • jarmila09 said,

      17/04/2014 @ 07:54

      Ja też – i to bardzo :) –

      Pani Beato, Świąt pogodnych i radosnych życzę!!!!

  2. jothael said,

    16/04/2017 @ 00:39

    Bardzo dziękuję za Jerzego Srokowskiego i w ogóle- za całokształt :-) Pozdrawiam świątecznie.

    • jarmila09 said,

      16/04/2017 @ 07:16

      Dzięki i życzę Świąt bezdeszczowych :)


Skomentuj

