Alicja… w „Świerszczykach” z 1973 r.

Autorką świerszczykowych  ilustracji jest Elżbieta Gaudasińska.
List bez podpisu pochodzi z książeczki „Alicja w Krainie Czarów „,
wydanej przez  NK  w 1977 r.

AS_okładkaMówiono mi, żeś u niej trzykroć
Powiedział jemu, że
Choć im to wielką sprawia przykrość,
Niestety pływam źle.

On miał stos listów na ten temat
(To jasne jest jak dzień),
Lecz jeśli rozmawiano z trzema,
Zrobiono durnia zeń.

Dałem jej jedno, oni dali,
Jak sądzę, raczej dwa,
Lecz jeśli rzecz tak pójdzie dalej,
Ucierpi babka twa.

Zapewne, jeśli zamieszały
W tę sprawę mnie lub ją,
To mogą do was w rok niecały
Powrócić, jeśli chcą.

AS_08_blog

Wydaje się, że wyście sami,
Nie znając roli swej,
Byli przeszkodą między nami
I nimi w domu jej.

Więc mimo stanowiska obu
Przedstawmy sprawę im
W formie sekretu między tobą,
Mną, wami oraz nim.

AS_18_blog
Pani Beacie Pranke-Zdziebło bardzo serdecznie dziękuję
za wypożyczenie i bezpłatne przesłanie „Świerszczyków”,
z których to powstanie nowa kategoria wpisów!

3 komentarzy

  1. Marlow said,

    07/04/2014 @ 14:59

    Co za niespodzianka! To było moje pierwsze spotkanie z Alicją, Ukazywała się jako komiks w odcinkach chyba na końcu „Świerszczyka” i pamiętam jaki byłem niepocieszony, że do szkoły nie dotarło kilka numerów i miałem przez to zdekompletowaną historię. Miał człowiek problemy! :-)

    • jarmila09 said,

      07/04/2014 @ 15:22

      Zgadza się! Poczynając od numeru 36, który ukazał się
      zaraz po wakacjach (3 września) – do numeru 52 (włącznie)
      z 23 grudnia 1973 r. – ostatnia strona „Świerszczyka”
      … przemieniała się w komiks… z Alicją w roli głównej :)

      • Marlow said,

        07/04/2014 @ 19:03

        Nawet nie wiesz jak wielką przyjemność mi sprawiłaś! Dziękuję! :-)
        Jak to niektóre rzeczy z dzieciństwa wbijają się w pamięć!


Skomentuj

