Alicja… na pocztówkach :)

Pocztówka_okładka
Tańcowała ryba z rakiem,
żółw ze starą pląsał żabą.

Rzekła małża do ślimaka:
– Oni tańczą bardzo słabo.

Z zagranicznych wiem żurnali,
że dziś tańczy się inaczej,

Daj więc próbkę, mój ślimaku,
tej zwinności swej ślimaczej.

Chcesz czy nie chcesz, chcesz czy nie chcesz – bardzo proszę się zastanów,
Chcesz czy nie chcesz, chcesz czy nie chcesz mnie nauczyć modnych tanów?

Taki taniec, mój ślimaku, ma naprawdę mnóstwo zalet,
Aż na środek oceanu, hen! – powiedzie nas ten balet.
Na to ślimak: – Tak się śpieszę, że wybaczcie, moje panie,
Lecz zupełnie nie mam czasu na pląsanie w oceanie.

Nie chcę, nie dbam, nie chcę, nie dbam, nie chcę tańczyć jak szalony,
Nie chcę, nie dbam, nie chcę, nie dbam, nie dbam o dalekie strony.

– Odległość nie gra żadnej roli – rak po namyśle rzekł. –
Bowiem po tamtej morza stronie jest przecież drugi brzeg.
Im oddalamy się stąd bardziej, tym bliżej mamy tam.
Ja, mój ślimaku, chodząc tyłem, te sprawy dobrze znam.

Więc chcesz czy nie chcesz, chcesz czy nie chcesz – uprzejmie cię pytamy,
Więc chcesz czy nie chcesz, chcesz czy nie chcesz iść w tan, jak pragną damy?

Pocztówki_blog

 Pieśń Żółwia przepisałam z książeczki „Alicja w Krainie Czarów”,
wydanej przez  NK  w 1977 r.
Autorką pocztówek  jest Olga Siemaszko
/1914 – 2000 /.

2 komentarze

  1. -EW said,

    07/04/2014 @ 17:31

    Piękne te pocztówy! Może uda Ci się odnaleźć też tę najpóźniejszą Alicję z lat 80 tych spod pędzla pani Olgi. Nie pamiętam już czy wydała ją nasza Księgarnia czy KAW..

  2. jarmila09 said,

    07/04/2014 @ 19:28

    Postaram się :), tylko nie wiem, czy w moich bibliotekach
    jest to wydanie. Na pewno sprawdzę…

    A na Allegro widziałam książeczkę z 1955 r., w której
    zamieszczono kilkanaście całostronicowych ilustracji O.S.
    Prawdziwy rarytas :), ale kosztowny…


Skomentuj

