„Tygrys o Złotym Sercu”

Autorem bajeczki jest Czesław Janczarski. Ilustrowała Jolanta Marcolla.

Tygrys o złotym sercu_okładka… Tygrys o Złotym Sercu – tak moglibyśmy nazwać bohatera naszego opowiadania. Miał on łagodne spojrzenie, a głos jego nie napełniał grozą mieszkańców okolicznych osad. Tygrys o Złotym Sercu mruczał potulnie jak domowy kot.
„Czy nie polował na leśną zwierzynę?” – zapytacie.
Nie. Tygrys o Złotym Sercu był jaroszem:
żywił się trawą i korzonkami roślin.

Krewniacy wyparli się wyrodnego członka tygrysiego rodu. I Tygrys był sam. Nie miał ani brata, ani siostry, ani też żadnego przyjaciela. Nie miał się z kim bawić, przykrzyło mu się więc bardzo.
– Pójdę szukać przyjaciela – postanowił. I poszedł w głąb lasu…

Tygrys o złotym sercu_blog
Książeczkę wydała  NK  w 1988 r.  Nakład – 60 tysięcy;  wydanie – II.

Moje_książeczki

6 komentarzy

  1. Marlow said,

    17/01/2014 @ 21:26

    Pierwsze wydanie z 1963 r. ilustrował Józef Wilkoń. Szukam go już chyba drugi rok i nic.

    • jarmila09 said,

      18/01/2014 @ 09:49

      Gdy będę w bibliotece – zapytam o to wydanie.

  2. Marchew said,

    24/01/2014 @ 13:25

    Udało mi się to pierwsze wydanie upolować na Allegro. Polowałam chyba 3 lata… Życzę cierpliwości i powodzenia!

    • jarmila09 said,

      24/01/2014 @ 15:45

      To ja tak polowałam na „Sto bajek” Jana Brzechwy z ilustracjami Jerzego Srokowskiego :)

      A ta cierpliwość faktycznie mnie zaskakuje :), bo w kwietniu… stuknie jej 5 lat :) Doprawdy, aż trudno uwierzyć…

      Dzięki za życzenia i wzajemnie :) – WSZYSTKIEGO NAJ!!!

  3. Marchew said,

    24/01/2014 @ 15:57

    Wznowiono (hurra!) to wydanie, ale radości z „trafienia” tak długo oczekiwanego egzemplarza nic nie zastąpi. Ja już chyba jestem uzależniona od tego uczucia, bo co rusz wynajduję sobie kolejne pozycje do zdobycia. Ten typ tak ma!

    • jarmila09 said,

      24/01/2014 @ 16:03

      No to, zakładamy Klub Uzależnionych :)


Skomentuj

