„Ptasie ulice”

Wierszyk Tadeusza Kubiaka zilustrował Tomasz Borowski.

… A jej ojciec, stary kaczor,
po całej Warszawie
szuka, szuka – na Żurawiej,
Wroniej, Szczyglej, Pawiej.

Ptasie ulice_okładkaBiega smutny, zrozpaczony,
rwie na sobie piórka.
Był na Sowiej, na Gołębiej,
na wszystkich podwórkach.

I na Orlej w każdy kącik,
w każdą dziurkę zerknął.
– Gdzieś podziała się, kaczuszko,
ktoś cię porwał pewno!

Łzy już łyka biedny kaczor,
zaraz się rozpłacze.
– Jeszcze Krucza jest i Kawcza.
Jeszcze tam zobaczę.

Nie ma więcej ptasich ulic,
nie ma też kaczuszki.
Gdzie, na jaką więc ulicę
zaniosły ją nóżki?…

Ptasie ulice_blog
Książeczkę wydała  NK  w 1984 r.  Nakład – 500 tysięcy;  wydanie – V.

Poczytaj_mi_mamo

3 Komentarze

  1. shirkus said,

    18/01/2014 @ 12:17

    Gdy byłam mała to miałam tę książeczkę. Niedawno znalazłam ją w antykwariacie. :)

    • jarmila09 said,

      18/01/2014 @ 15:26

      A ja ciągle coś znajduję na Allegro,
      to już chyba jakieś uzależnienie :)

      • shirkus said,

        19/01/2014 @ 16:55

        Łatwiej mi szukać w antykwariatach, bo nie wszystkie tytuły, jakie miałam w dzieciństwie, pamiętam. A jak tak przebieram w książeczkach, to zawsze się rzuci w oczy coś, co znam.


Skomentuj

