„Dwie Dorotki”

Autorką książeczki jest Janina Porazińska.
Ilustrowała Bożena Truchanowska.

Dwie Dorotki_okładka… mówi macocha do sierotki:
– Weźże wiadra i nanoś ze studni wody do beczki.
A zwijaj się, bo już trza chałupę zamknąć i iść spać.

Wybiega sierotka na dwór, a tu mróz, a tu ślizgawica, że ledwie do studni doszła. Ciągnie wiadro z wodą, a ręce tak
jej grabieją, że wcale drąga w garści utrzymać nie może.

Nachyla się, aby chwycić za wiadro, a tu drewniaki jej się
po lodzie obsunęły, a że cembrowina była niska, przechyliła się dziewczyna
ku głębi i w studnię wpadła…

Dwie Dorotki_blog
Książeczkę wydała  NK  w 1984 r.  Nakład – 40 tysięcy;  wydanie – II.

Moje_książeczki

2 Komentarze

  1. 24/11/2013 @ 22:57

    Chyba miałam tą książeczkę. Kojarzę opowieść, ale te trochę psychodeliczne ilustracje nic mi nie mówią :-) Może po prostu inne wydanie czytałam. Pozdrawiam :-)

  2. wilddzik said,

    09/12/2013 @ 09:54

    Miałam, ale w innym wydaniu. Za to bajka robiła na mnie niesamowite wrażenie w dzieciństwie.


Skomentuj

