„Stoi domek”

Wierszyk Aleksandra Brodskiego przełożyła Wanda Grodzieńska.
Ilustrował Juliusz Makowski.

Stoi domek_okladkaStoi domek z dachem stromym,
ma okienka, drzwi i komin.
Przyszła żabka-rechotka,
zajrzała do środka i mówi:

– Niezły domek z dachem stromym,
ma okienka, drzwi i komin.
Gdyby w koło było błoto,
mieszkałabym w nim z ochotą.
Odeszła żabka-rechotka.

Przyszedł bocian długonogi,
ujrzał domek, zboczył z drogi i mówi:
– Niezły domek z dachem stromym,
ma okienka, drzwi i komin.
Ale jakim sposobem
zmieszczę się z moim dziobem?
Odszedł Bocian…

Stoi domek_blog
Książeczkę wydała  NK  w 1965 r.  Nakład – 60 tysięcy,  wydanie – I.

8 Komentarzy

  1. joanna said,

    22/11/2013 @ 13:15

    O jak ja uwielbiałam tę książkę!:)) i jak ja uwielbiam tego bloga!:)

    • jarmila09 said,

      22/11/2013 @ 14:51

      Cieszę się i to bardzo :)

      A książeczkę wypożyczyłam z biblioteki.

  2. 23/11/2013 @ 19:49

    ja także jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam i zapraszam do siebie :-)

    • jarmila09 said,

      24/11/2013 @ 09:45

      Dziękując za… blogowe zaproszenie,
      witam i serdecznie pozdrawiam!

  3. maciek said,

    14/01/2015 @ 01:23

    a gdzie mozna reszte wierszyka doczytac?
    ksiazeczka na ktorej nauczylem sie liter
    ale przepadla w pomroce dziejow
    chetnie bym sobie cala tresc odswiezyl
    dzieki

    • jarmila09 said,

      14/01/2015 @ 09:07

      Sorki, ale nie mogę pomóc, bo tę książeczkę wypożyczyłam z biblioteki.

  4. 20/07/2016 @ 21:19

    Ja dostałam tę książeczkę jako nagrodę w I kl podstawówki. Do dziś znam wierszyk na pamięć. mówię moim wnukom. Chciałabym ją kupić. kto wie gdzie? Może ktoś chce sprzedać? Moja gdzieś przepadła. Nic dziwnego trochę czasu mnieło.

    • jarmila09 said,

      21/07/2016 @ 06:57

      Proszę zaglądać na Allegro…


Skomentuj

