„Moja Babcia gra na trąbie”

Autorką książeczki jest Wanda Chotomska. Ilustrował Edward Lutczyn.

Moja Babcia gra na trąbie,
Dziadek wiolonczelę ma,
a na flecie w tym tercecie
wnuczek bardzo ładnie gra.

Moja babcia_okładkaGdy zagra trąba i wiolonczela,
jak również flet piccolo,
to, proszę, ludzi
słońce się budzi
i świat ma ładniejszy kolor.

Muzyka jest dobra na serce,
bo lat ci ubywa, gdy zagrasz,
i nie wiesz już, co to korzonki,
reumatyzm, skleroza, podagra.

Leciutki się robisz jak piórko,
jak ptaszek, jak motyl, jak wiatr
i śmiejesz się głośno,
i zima jest wiosną,
i znów masz piętnaście lat…

Moja babcia_blog
Książeczkę wydał  CZYTELNIK  w 1990 r.  Nakład – 40 tysięcy;  wydanie – I.

8 Komentarzy

  1. momarta said,

    13/11/2013 @ 10:26

    Właśnie wczoraj ta książeczka do mnie przyjechała, kupiona głównie dla Lutczynowych rysunków:) Nie znałam jej wcześniej, kojarzyła mi się z czymś krótkim, wierszowanym, jak piosenka, którą przytoczyłaś, a okazało się, że jest czymś zupełnie innym. Wkrótce obadam dokładniej:)

    • Bazyl said,

      13/11/2013 @ 11:03

      Czekam zatem z niecierpliwością, bo też pierwsze widzę i ciekaw jestem :D

    • jarmila09 said,

      13/11/2013 @ 11:05

      Więcej książeczek z ilustracjami Edwarda Lutczyna
      znajduje się poniżej :)
      https://jarmila09.wordpress.com/category/ilustratorzy/lutczyn-edward/

      • mała czcionka said,

        13/11/2013 @ 12:44

        Chotomska i Lutczyn – to co lubimy najbardziej! Sadzonka nie może oderwać się od „Kurczę blade”. Młoda, a już ma książkowego nosa.

      • momarta said,

        15/11/2013 @ 20:44

        Jest nieźle – z wszystkich przytoczonych pozycji mamy i znamy pięć. Chyba łapiemy się na etykietę Lutczynofanów?:)
        Bazylu: wkrótce przeczytamy, kiedyś napiszę. Będę miała na uwadze Twoją niecierpliwość:))

  2. jarmila09 said,

    13/11/2013 @ 16:33

    Geny :)

  3. Inez said,

    14/11/2013 @ 20:12

    A ja się zastanawiałam czy kupić stare wydanie, czy nowe z ilustracjami Jana Zielińskiego… Teraz już nie mam wątpliwości :)


Skomentuj

