„Droga do słońca”

Autorką książeczki jest Anna Milska / 1909 – 1987 /.
Ilustrowała Maria Heidrich.

Droga do słońca_okładka– Jutro skoro świt, rozkazuje ci, miłościwa pani, przenieść się z naszym synem-carewiczem do wieży. Odtąd będziesz tu ze swym dworem mieszkać, na krok się nigdzie nie oddalając, aż póki dziedzic mej korony nie dorośnie i nie zastąpi mnie na tronie.

Carowa łzy rzęsiste roni, do nóg carowi upada:
– Jakże to, panie i mężu mój ukochany? To w wieży żelaznej chcesz mnie zamknąć z synem? Toż świata bożego nie będę oglądać, ludzi nie widzieć ni Słońca…

Droga do słońca_blog
Książeczkę wydał RUCH  w 1962 r.  Nakład – 90 tysięcy;  wydanie – I.

1 komentarz

  1. 03/11/2013 @ 15:33

    Dziękuję, znalazłem u państwa na stronie masę interesujących mnie informacji.

    Oby tak dalej! Pozdrawiam


Skomentuj

