„Zum i inni”

Autorem 10 bajeczek jest Laurence Delaby.
Przełożyła Wanda Gall. Ilustrował Leszek Ołdak.

Poniżej – fragment  „Dziwnego listonosza”.

Zumi i inni_okładka… Nazajutrz zwycięstwo! Jest nowy list do Manuela.

Kochany Manuelu!
Nie martw się o mnie, nie jestem rozbitkiem. Wprost przeciwnie, spotkało mnie wielkie szczęście: urodziły
mi się trzy maleńkie żółwiki.
Rozumiesz sam, że niemożliwe jest wędrować naokoło świata z trzema niemowlakami, wobec tego posyłam
ci je. Troszcz się o nie starannie. Całuję Cię

Twój wierny żółw.

– A oto paczka dla Manuela – dodaje listonosz.
_ Żółwie! Niemowlaki! Och! jakie rozkoszne!
– To są żółwie wodne i umieścimy je w dużej salaterce – stwierdza pani Bouin.
– Powiedz mi – pyta Manuel listonosza – skąd mój żółw mógł się dowiedzieć,
że obawiam się, że jest rozbitkiem?…

Zumi i inni_blog
Książeczkę wydała NK  w 1986 r. Wydanie – I,  nakład – 40 tysięcy.

2 komentarze

  1. Ullika said,

    18/09/2013 @ 10:39

    Witam, z „Życia Pabianic”:-) dowiedziałam się o Pani blogu. Bardzo podoba mi się Pani pomysł. Bardzo lubię ilustracje i pocztówki Szancera. Mam sentyment do książki ” Przez różową szybkę”:-) , zresztą do wielu, które Pani tu zamieściła też. To książki mojego dzieciństwa, ilustracje, które zapamiętałam. A mam pytanie, czy to co zamieszcza Pani na blogu to Pani prywatna kolekcja? Czy pocztówki też Pani kolekcjonuje? Pozdrawiam!

    • jarmila09 said,

      18/09/2013 @ 20:36

      Serdecznie witam w moich, blogowych progach :)

      Książeczki, o których wspominam na blogu – w większości –
      stoją na moich półeczkach, a z biblioteki wypożyczyłam
      – i oczywiście oddałam :) – tak około 20, no może 25%.

      A co do pocztówek, to zbieram je – od zawsze :) –
      chociaż na blogu / oprócz własnych / zamieszczam
      i te… znalezione w Internecie.

      Zapraszam do kolejnych, blogowych odwiedzin!


Skomentuj

