„My z Marymontu”

Autorem wojennej powieści dla młodzieży jest Ryszard Liskowacki
/1932 – 2006/Ilustrował Antoni Uniechowski /1903 – 1976/.

My z Marymontu_okładkaNiedowiarki, czcze umysły,
Plotą nam rozprawy,
Że na lewym brzegu Wisły
Nie ma już Warszawy.

Że zdziczała jak nieswoja,
Wszędy chwast i trawy,
Że nec locus ubi Troja
Z tej dawnej Warszawy.

Ale byłem sam, widziałem,
Choć tęskniejsza, łzawa,
Choć nie taka, jak ją znałem,
Ale jest Warszawa.

My z Marymontu_blog
Książeczka pochodzi z  WYDAWNICTWA POZNAŃSKIEGO.
Nakład – 40 tysięcy;  wydanie I z 1972 r.

2 komentarze

  1. wilddzik said,

    30/08/2013 @ 08:02

    Swego czasu czytałam wszystko co tylko było w szkolnej bibliotece z tej tematyki. I teraz nie wiem – czy tą książkę czytałam i nie pamiętam, czy nie ;-) Trzeba będzie sprawdzić :-)

    • jarmila09 said,

      30/08/2013 @ 12:49

      Oj, ta nasza pamięć bywa… złośliwa :),
      i to z roku na rok – coraz bardziej :(


Skomentuj

