„Trzysta słowiczątek” – Maria Kownacka

Wiersze i piosenki dla dzieci, oparte na motywach ukraińskich,
zilustrował Zdzisław Witwicki.

Trzysta słowiczątek_okładka– Kumie zajączku, gdzie to bywałeś?
– Po ciemnym gaju spacerowałem!
– Cóżeś tam robił, kumie – mospanie?
– Poszedłem sobie na polowanie!
– Opowiedz, kumie, swoje przygody!
– Wilka wpędziłem – huzia – do wody!
  Rudą Mikitę – łap-cap! za kitę!
  Wsadziłem do wora rudego potwora!
– Pokaż mi, kumie, tę twoją zdobycz!
– Ha!… Chytre lisy mają sposoby!
   Dziurę wygryzła ruda chytruska,
   uciekła z wora – skryła się w chrustach!

* * *

– A pan zajączek pocieszka!
  Powiedz liskowi – gdzie mieszkasz?
– O, tu mieszkam, w kotlince,
  przy młodej jarzębince!
– A jak ci się powodzi?– Pomalutku, byle tutaj
  kum lisek nie chodził!

Trzysta słowiczątek_blog
Książeczkę wydała  NK  w 1983 r. Nakład – 40 tysięcy;  wydanie – I.

Skomentuj

