„Rzepka”

– według starej bajki rosyjskiej – Julian Tuwim.
Ilustrowała Bożena Truchanowska.

Rzepka_okładkaZasadził dziadek rzepkę w ogrodzie,
Chodził tę rzepkę oglądać co dzień,
Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,
Schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebka!
Więc ciągnie rzepkę dziadek niebożę,
Ciągnie i ciągnie, wyciągnąć nie może!

Zawołał dziadek na pomoc babcię:
„Ja złapię rzepkę, ty za mnie złap się!”
I biedny dziadek z babcią niebogą
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Przyleciał wnuczek, babci się złapał,
Poci się, stęka, aż się zasapał!
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Rzepka_blog
Książeczkę wydała KAW  w 1980 r.  Nakład – 100 tysięcy; wydanie – I.

8 Komentarzy

  1. 22/05/2013 @ 12:59

    mój synek uwielbia tę bajkę, a ja uwielbiam ten blog

    • jarmila09 said,

      22/05/2013 @ 19:47

      Cieszę się i to bardzo :)
      Serdecznie pozdrawiam!

  2. shirkus said,

    22/05/2013 @ 14:32

    Tego wydania akurat nie znam, ale znam za to wierszyk, który bardzo mi się spodobał, gdy zostałam ciocią i często czytałam go siostrzenicy. :)

  3. Marlow said,

    23/05/2013 @ 13:26

    Doceniam odwagę Bożeny Truchanowskiej żeby zmierzyć się z wersją „kanoniczną” Szancera – wg mnie jednak „pojedynek” przegrała. Swoją drogą ciekawe jak wyglądają ilustracje do „Rzepki” w oryginale.


Skomentuj

