„W aeroplanie”

Wierszyk Juliana Tuwima zilustrował Mirosław Tokarczyk.

W areoplanie_okładkaMiała babcia kurkę,
Kurkę złotopiórkę,
Wesołą kokoszkę,
Zwariowaną troszkę.
Kiedyś jej ta kurka
Uciekła z podwórka,
Babcia za nią truchtem drepce,
„Wracaj!” – krzyczy… – „A ja nie chcę!”

A tam zaraz blisko
To było lotnisko,
Kurka się tam zapędziła,
Aeroplan zobaczyła,
A że była dobra skoczka,
Wskoczyła tam nasza kwoczka.
Wtedy babcia – hopla! –
Też na aeroplan…

W areoplanie_blog

Książeczkę wydała  NK  w 1985 r.  Nakład – 375 tysięcy;  wydanie – III.

Poczytaj_mi_mamo

6 komentarzy

  1. shirkus said,

    08/05/2013 @ 09:28

    A znam, znam.Nie tylko ten wierszyk, ale i to wydanie. :)

  2. momarta said,

    08/05/2013 @ 21:06

    To wydanie znakomite (choć nie wiem, czy nie sentyment przeze mnie przemawia). Moje dzieci niestety poznawały ten wierszyk w towarzystwie jakichś obrzydliwych obrazków; całe szczęście że tekst broni się bardzo dzielnie!:)

  3. wilddzik said,

    14/05/2013 @ 07:36

    Mam tą książeczkę, uwielbiam ją :-)


Skomentuj

