„Kto tak pięknie gra”

Autorem książeczki jest Jacek Krakowski. Ilustrował Edward Lutczyn.

Kto tak pieknie gra_okładkaNad miastem wieczór księżycowy,
gmach filharmonii już zamknięty,
a wtedy wszystkie instrumenty
rozpoczynają swe rozmowy
o tym, który z nich najmądrzejszy,
który piękniejszy, który ważniejszy,
który najgłośniej ze wszystkich gra,
i stąd powstała sprzeczka ta…

Kto tak pięknie gra_blog

Książeczka pochodzi z WYDAWNICTWA ŁÓDZKIEGO.
Nakład – 300 tysięcy;  wydanie I z 1986 r.

6 Komentarzy

  1. momarta said,

    06/04/2013 @ 15:59

    Ha! Mam, mam! Wytargałam już z piwnicy rodziców, dokładnie wywietrzyłam i zamierzam niedługo zaatakować tą lekturą dzieci, które – nad czym boleję – jakoś zupełnie nie są zainteresowane muzyką. Próbowałam już z nową, całkiem inną w formie książką dla dzieci na ten sam temat „Wszystko gra”, ale bez rezultatu – może więc stary dobry Lutczyn da radę?:)

    • jarmila09 said,

      06/04/2013 @ 18:24

      Na pewno da radę :)

      Serdecznie pozdrawiam!

  2. ela said,

    16/04/2013 @ 09:09

    warto, jak każdą książkę z ilustracjami Lutczyna – wziąć do ręki i rozkoszować się sztuką

    • jarmila09 said,

      16/04/2013 @ 09:54

      Całkowicie zgadzam się z przedmówcą :)
      i pozdrawiam – wreszcie wiosennie !!!!

  3. 18/05/2015 @ 02:42

    Jedna z ksiazek, ktore moja mama czytala mi gdy mialem lat 3-4… zadziwiajaco sporo z niej pamietam, ale i tak oddalbym wszystko, aby znalezc ten jedyny egzemplarz i w calosci go sobie przeczytac zimowym wieczorem… niewiele ksiazek ma dla mnie status TAK magiczny. Poszczegolne jej czesci niekiedy wyznaczaly pore dnia: „glowa mnie boli, od melancholii, od melancholii i od jesieni, w zadumie bowiem moj blask sie mieni” – wczesny wieczor, czesto wciaz jasno. „O prosze panstwa, oto liczna, wielka orkiestra symfoniczna – zakrzykna flety i oboje. Oboje zawsze wiedza swoje!” – koniec zblizal sie nieuchronnie. Magia lat 90-tych. Moze dzieki tej ksiazce zostalem muzykiem! :)


Skomentuj

