„Moja wnuczka”

36 wierszyków napisał Jan Sztaudynger / 1904 – 1970 /.

„BAL GWIAZDEK”

Moja wnuczka_okładkaMrugają gwiazdki do siebie
( W mruganiu dużą mają wprawę ),
Zapraszają się wzajemnie
Na całonocną zabawę.
Księżyc – dyrektor lokalu
Też będzie na tym balu.
Inaczej niż słońce. Żadnej nie zaćmi.
Wszystkie nazywa siostrami i braćmi.
Więc gwiazdki ważne się czują
I aż do świtu tańcują.

Ilustrowała Maria Orłowska-Gabryś / 1925 – 1988 /.

Moja wnuczka_blog

Książeczka pochodzi z WYDAWNICTWA LITERACKIEGO.
Nakład – 100 tysięcy; wydanie I z 1981 r.

2 komentarze

  1. momarta said,

    03/04/2013 @ 21:28

    O matko! To moja ukochana książeczka z dzieciństwa, która niestety gdzieś zaginęła! Nie wiem, co kochałam bardziej – wierszyki czy cudne obrazki. Dziękuję:))

    • jarmila09 said,

      04/04/2013 @ 08:55

      Oto jeszcze jeden wierszyk z tej książeczki:

      Przechwalał się atrament:
      „Spójrzcie, jak ja piszę”.
      „Posłuchajcie, jak gramy”,
      Puszyły się klawisze.

      Nie atrament to pisał,
      No i nie grał klawisz.
      To ty grasz, to ty rysujesz,
      Gdy się ze mną bawisz.

      Serdecznie pozdrawiam!


Skomentuj

