„Daktyle”

Autorką wierszyka jest Danuta Wawiłow. Ilustrował Edward Lutczyn.

… Gdzie się podziały moje daktyle?
Może je zjadły straszne goryle?
Z okropnym rykiem do domu wpadły,
moje daktyle bezczelnie zjadły!

Daktyle_okładkaA te goryle gdzie się podziały?
Czy je przepędził króliczek mały?
Przyleciał w żółtym aeroplanie,
sprawił gorylom potężne lanie!

A ten króliczek? Gdzie on się schował?
Może go w lesie spotkała krowa
i ślub z nim wzięła, a w zeszły piątek
sześć urodziła królokrowiątek?

A gdzie ta krowa? Kto mi odpowie?
Czy jest w Krakowie? Czy w Ozorkowie?
Ponoć niedawno widziały wilki,
jak kupowała do włosów szpilki…

Daktyle_blog

Książeczkę wydała  NK  w 1984 r.  Nakład – 375 tysięcy;  wydanie – II.

Poczytaj_mi_mamo

3 komentarze

  1. Marlow said,

    03/03/2013 @ 11:27

    „Daktyle” znalazły się we wznawianym wyborze „poczytajek” ale ja w innej sprawie. Poszukuję od dłuższego czasu „Słonia w sklepie z porcelaną” Tadeusza Śliwiaka i całego tekstu „Wilka u dentysty”. To jeden z trzech wierszyków w książeczce, dwa pozostałe równie zabawne a i ilustracje dobre – może czeka gdzieś u Pani w kolejce?

    • jarmila09 said,

      03/03/2013 @ 12:24

      Niestety, opisana przez Pana książeczka jeszcze…
      nie wpadła mi w oko :)
      A wymienione wierszyki są również w „Bajkotece”:
      http://allegro.pl/bajkoteka-tadeusz-sliwiak-q1-i3017645348.html

      Serdecznie pozdrawiam!

      • Marlow said,

        04/03/2013 @ 10:18

        Ooo!!! Dziękuję za podpowiedź :-) co prawda wersja „kanoniczna” to książeczka z ilustracjami Ewy Salamon, do której mam sentyment ale na pocieszenie dobre i to :-) Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :-)


Skomentuj

