„Najlepszy samochód”

Autorem książeczki jest Igor Sikirycki / 1920 – 1985 /.
Ilustrował Bohdan Wróblewski.

… Dla każdej stacji benzynowej
benzyna zawsze jest potrzebna.
By nie zabrakło jej bez przerwy
dba o to wóz – cysterna srebrna…

… Dziś człowiek często do pośpiechu
Szereg przeróżnych ma powodów.
Stąd na ulicach i na drogach –
rój samochodów osobowych...

… Lecz jest samochód jeszcze jeden,
co nie zna przeszkód ni złej drogi,
najlepszy z wszystkich samochodów –
to własne zdrowe, mocne nogi…

Książeczka pochodzi z  KAW.  Nakład – 160 tysięcy;  wydanie – I z 1976 r.

5 komentarzy

  1. magdalena lisiewicz said,

    06/10/2012 @ 13:59

    co za niespodzianka!!! to byla chyba moja pìerwsza ksiazeczka, wydana w roku moich narodzin!! dzieki wielkie za umieszczenie jej tutaj!

    • jarmila09 said,

      06/10/2012 @ 18:17

      Serdecznie witam kolejną przedstawicielkę pokolenia
      mojej Córki, urodzonej w 1974 r. !!!!

      Mam nadzieję – a nawet jestem pewna :) – że na blogu
      znajdzie się jeszcze nie jedna – zapamiętana z dzieciństwa –
      książeczka.

      Przesyłam moc pozdrowień!

      • magdalena lisiewicz said,

        06/10/2012 @ 19:04

        Super!!! zabieram sie zatem do starannego przegladania zamieszczonych tu ksiazeczek!!!

        Musze wspomniec ze Pani blog bedzie mi bardzo pomo
        cny gdyz wspolpracuje przy ilustrowaniu opowiadan dla dzieci!! fajnie popatrzec na pomysly innych ;)

        Pozdrawiam!

  2. Małgorzata Suświłło said,

    27/11/2014 @ 22:32

    A czy ma Pani może cały tekst „Najlepszy samochód” Moja oryginalna książeczka niestety nie posiada wszystkich kartek. Gdyby była Pani uprzejma zamieścić tekst w całości, bardzo byłabym wdzięczna. pozdrawiam
    Małgorzata Suświłło

    • jarmila09 said,

      28/11/2014 @ 08:52

      Cały tekst wyślę Pani e-mailem;
      postaram się jeszcze dzisiaj.


Skomentuj

