„Sekrety Amelki”

Autorką książeczki jest Wanda Żółkiewska / 1912 – 1989 /.
Ilustrowała Leonia Janecka.

… – Słuchaj no – odezwała się do chłopca.
– Ty masz tytoń?

– A bo co?
– Bo ja bym od ciebie kupiła.
– Ty? – pogardliwie świsnął przez zęby chłopak.
– Ja.
– Masz pieniądze?
– Nie. Ale dam ci coś innego.
– Iiiii – zachichotał chłopak.
– Ja nie bawię się, tylko handluję.

Amelce zrobiło się głupio.  Za nic nie okazałaby tego.
– Dam ci scyzoryk.
– Jaki scyzoryk?
– Z dobrym ostrzem. Tnie wiklinę, drzewo.
Chłopak podrapał się w rozczochraną głowę.
– Musiałbym zobaczyć…

Książeczkę wydała  NK  w 1969 r.  Nakład – 20 tysięcy;  wydanie – II.

2 komentarze

  1. lucynka said,

    23/10/2012 @ 18:11

    och, jak ja zaczytywałam się w tym opowiadaniu… teraz patrzę już na nie trochę inaczej, z lekkim przymrużeniem oka, ale sentyment pozostał…

    • jarmila09 said,

      23/10/2012 @ 23:08

      … nie tylko do książeczek, ale – również, a może przede wszystkim – do czasów dzieciństwa.

      Serdecznie pozdrawiam!


Skomentuj

