„Niezwykłe zdarzenie”

Autorem książeczki jest Ryszard Marek Groński.
Ilustrowała Krystyna Michałowska.

… TO zaczęło się od budki telefonicznej. Zamknął się
w niej mały CHŁOPIEC. Chwilę grzebał w kieszeni palta
( palto miał nie zapięte ). W końcu wygrzebał złotówkę. Wcisnął ja w otwór automatu, usłyszał sygnał, wykręcił numer kolegi i czekał na połączenie.

Ale połączenia nie uzyskał, bo nagle automat telefoniczny – ożył. No, może nie całkiem ożył,
lecz w każdym razie zachował się dziwacznie:
ze słuchawki jak z wazonu wysunęła się róża, rozkładając czerwone płatki…

Książeczkę wydała  NK  w 1978 r.  Nakład – 375 tysięcy;  wydanie – II.

2 Komentarze

  1. wilddzik said,

    05/09/2012 @ 18:37

    O jaka zbieżność postów :-) Ja też dziś dodałam u siebie bajeczkę Grońskiego. Ale ciekawe jest dla mnie to, że moją ilustrowała Danuta Konwicka, a rysunki wyglądają jak te u Ciebie. Powiedziałabym, że to rysowała ta sama osoba, gdyby nie info, że to ktoś inny ;-)

    • jarmila09 said,

      06/09/2012 @ 12:17

      To, pewnikiem, jest… sprawka tego fioletu :)


Skomentuj

