„Ogródek”

Autorką 28 wierszyków jest Maria Kownacka / 1894 – 1982 /.
Ilustrowała Maria Orłowska-Gabryś / 1925 – 1988 /.

SŁONECZNIKI

Urosły słoneczniki niczym przetaki.
Latają wkoło pszczoły, bąki i ptaki.
Wróble narobiły krzyku:
– Daj nam ziarnek, słoneczniku!…
A słonecznik:
– Jedzcie, proszę,
dam wam ziarnek cztery kosze!

Przyszły do słonecznika Kasia i Irenka.
Ukłoniły się ślicznie, proszą o ziarenka.
A słonecznik:
– Jedzcie, proszę,
dam wam ziarnek cztery kosze!…

Książeczkę wydała  NK  w 1959 r. Nakład – 45 tysięcy;  wydanie – III.

2 Komentarze

  1. Inez said,

    22/08/2012 @ 09:42

    Widziałam tę książkę w księgarni i zastanawiałam się czy te wierszyki „przyjmą się” u mojego dziecka ze względu na archaizmy… A może wystarczy dopasować lekturę do wieku? Jak myślisz?

    • jarmila09 said,

      22/08/2012 @ 18:59

      Myślę sobie, że to zależy od upodobań dziecka;
      jedno – już przy drugiej stroniczce zaczyna się… wiercić,
      a inne… powoduje zachrypnięcie czytającego :)

      Ponownie zajrzałam do „Ogródka” i wydaje mi się,
      że te krótkie, radosne wierszyki mogą zainteresować
      przedszkolaka, który lubi kiedy mama mu czyta.

      A jak zareaguje Twój maluszek, to chyba trudno przewidzieć.
      W każdym bądź razie, nie… rzucił mi się w oczy nadmiar
      staroświeckich określeń; za wyjątkiem: „chruścianego płotka
      z łozy”.

      Pozdrawiam Cię wakacyjnie!


Skomentuj

