„O królewnie, co słońca szukała”

Baśń rumuńską… spisała Danuta Bieńkowska.
Ilustrowała Joanna Wunderlich-Młodożeniec.

Górale rumuńscy powiadają, że w Karpatach Zachodnich mieszka Król Gór,  najpotężniejszy i najbogatszy z królów, jacy kiedykolwiek panowali
na świecie. Ma on w swoich podziemiach skarby nieprzebrane: węgiel, sól, srebro, złoto i drogie kamienie. Wprawdzie nikt go nie widział, lecz niejeden doświadczył jego gniewu.

Od paru tysięcy lat ludzie usiłowali wedrzeć się do jego królestwa i zrabować skarby. Niejedną wojnę wszczęto z powodu tych podziemnych bogactw…

Książeczka pochodzi z   KAW.  Nakład – 100 tysięcy;  wydanie I z 1988 r.

2 komentarze

  1. paul said,

    16/05/2017 @ 08:31

    Czy orientuje się pan, jaka „filozofia” przyświecała wydawnictwu w związku z serią tych przerażających książeczek? Jako dziecko miałam właśnie tą i jeszcze jedną – Śpiącą królewnę. jednocześnie bałam się ich i fascynowały mnie. Tą książeczkę znalazłam po latach na strychu, niestety bez okładki – dopiero teraz widzę, jak wyglądała. Śpiącą królewnę „odkupiłam” na allegro. Całkiem niedawno znalazłam tą stronę. Z pasją ja przeglądam i kupuję przez internet (m. in. O kowbojach w Ameryce – mój skarb :) co ciekawsze egzemplarze. Ale ta seria jest szczególna i dopiero stąd dowiedziałam się, że jest tak ogromna! Teraz chyba takie ilustracje nie przeszłyby w żadnym wydawnictwie.


Skomentuj

