„Florentynka”

Autorem książeczki jest Marian Orłoń.
Ilustracje: Małgorzata Różańska. Okładka: Janusz Stanny.

W pewnym mieście, którego nazwa wcale nie jest ważna, przy ulicy Takiej-a-takiej mieszkała sobie dziewczynka imieniem Florentynka.
Florentynka byłaby najzwyklejszą dziewczynką na świecie, gdyby nie to, że nie potrafiła wymawiać słowa „tak”…

… A zaczęło się wszystko pewnego wieczoru, gdy Florentynka miała cztery lata. Mama Florentynki robiła akurat na drutach, tatuś Florentynki siedział nad papierami przyniesionymi z biura, kot Kitosław drzemał w kącie pokoju, a Florentynka bawiła się księżniczką Eulalią, czyli najpiękniejszą ze swoich lalek. W pewnej chwili mama zerknęła na zegarek i powiedziała do Florentynki:
– Już późno, córeczko. Odłóż lalkę i szykuj się do spania.

Zwykle Florentynka odpowiadała w takich wypadkach: „Dobrze, mamusiu”, tym razem jednak stało się inaczej. Florentynka zaczerwieniła się, rzuciła lalkę na podłogę i krzyknęła:
– Nie!
Rodzice osłupieli…

Książeczkę wydała  KAW   w 1979 r. Nakład – 500 tysięcy;  wydanie – II.

22 komentarze

  1. Kinia said,

    10/11/2012 @ 01:42

    Kocham Florentynke! Dzięki ,fragment przypomniał mi dzieciństwo. To bajeczka nie do zdobycia niestety .:-( mogę prosić o całość ? Przeczytam swoim Skarbom .

    • jarmila09 said,

      10/11/2012 @ 11:34

      Wysyłam scany i pozdrawiam!

  2. Renata Florek said,

    09/01/2013 @ 12:47

    Czy mogłabym również prosić o scany tej książeczki?

  3. pooh said,

    11/04/2013 @ 18:47

    Wreszcie trafiłam na trop tej książeczki … myślałam do tej pory że jej tytuł to: „O dziewczynce, która zawsze mówiła ‚nie'” … opowiadałam o tej książeczce mojemu synkowi … szkoda że nie wznawiają tej serii … teraz nawet na allegro nie ma :o(

  4. pooh said,

    11/04/2013 @ 18:48

    Czy ja też mogłabym dostać skany?

    • jarmila09 said,

      11/04/2013 @ 20:36

      Oczywiście :)
      Serdecznie pozdrawiam!

      • aaania said,

        26/09/2013 @ 12:10

        Czy ja też mogę otrzymać skamy? Ożywają wspomnienia… Wszystko sięprzypomina.

  5. kamila said,

    31/03/2014 @ 18:58

    czy mogę tez poprosic o skany?

    • jarmila09 said,

      31/03/2014 @ 19:21

      Witam i pozdrawiam… wiosennie :),
      a skany już wysłałam.

  6. Monika said,

    10/05/2014 @ 12:45

    Hej, mogłabym również prosić o skany? :)

    • jarmila09 said,

      11/05/2014 @ 07:23

      Już wysłałam :)

      • Jantarek said,

        22/08/2014 @ 18:23

        Ja tez BARDZO prosze o skany…i z gory dziękuję:)

  7. Blandyna said,

    01/10/2014 @ 20:53

    Nie mogę zdobyć tej książeczki, czy rownież mogłabym otrzymać skany? Będę bardzo wdzięczna i z góry dziękuję serdecznie.

  8. gocha said,

    01/02/2015 @ 18:55

    Również przypomniało mi się dzieciństwo i zaczęłam szukać Florentynki dla córki, ale na allegro jest właśnie teraz inna wersja, a mi chodziło o tą z wiewiórką. Będę jeszcze polować, ale byłabym bardzo wdzięczna za skany tymczasem…

  9. Ania said,

    19/04/2016 @ 11:08

    Nareszcie znalazłam ulubioną książeczkę z mojego dzieciństwa :-) Niestety moja książka gdzieś przepadła a chciałabym aby moja córka też to przeczytała… Jest szansa gdzieś to zdobyć albo chociaż skany??

  10. Wekla said,

    15/12/2016 @ 10:28

    Z wielkim sentymentem przeczytałam fragment. Od lat poszukuję Florentynki – niestety bezskutecznie. Bylabym bardzo wdzięczna za przesłanie skanów.


Skomentuj

