„Bajkoteka pierwsza”

34 wierszyki Tadeusza Śliwiaka / 1928 – 1994 /
zilustrowała Zofia Darowska.

„CO CHCIAŁ WIEWIÓRCE SPRZEDAĆ LIS”

Spotkał lis
wiewiórkę w lesie.
Co tam, lisie,
w worku niesiesz?

Powiem chętnie,
skoro pytasz.
Mam tam coś,
co ci się przyda.

Pomóż mi
rozwiązać sznurek.
Mam coś właśnie
dla wiewiórek.

Co za cudo!
Zobacz, proszę.
Oddam ci je za dwa grosze.

Po cóż mi te twoje kleszcze?
Ja mam zęby
zdrowe jeszcze!

I nie mogła wiewiórka
opanować śmiechu,
bo lis chciał jej sprzedać
dziadka do orzechów.

Książeczka pochodzi z  Wydawnictwa Literackiego.
Nakład – 100 tysięcy;  wydanie I z 1982 r.

Skomentuj

