„Złoty koszyczek”

Autorką książeczki jest Hanna Januszewska /1905 – 1980/.
Ilustrowała Bożena Truchanowska.

… Bach! Bach! – grał bęben Jasia na całe miasto.
W mieście był właśnie targ i wielki tłum ludzi otaczał stragany.

– O, jaki zgrabny kawaler do nas przyszedł! I do tego
z bębnem! – zawołała jedna z pań przekupek, a na to wszystkie zaczęły wykrzykiwać jedna przez drugą:

– Do mnie! Do mnie, proszę!

Co chcesz kupić, mój doboszu?
Może szklankę? Może talerz?
Chustkę? Wstążkę? Szal? Korale?
Czy kalosze? Czy bambosze?
Do mnie, do mnie, mój doboszu!

– Chciałbym kupić złoty koszyczek – powiedział Jasio-dobosz…

Książeczkę wydała  NK  w 1974 r. Nakład – 60 tysięcy;  wydanie – I.

1 komentarz

  1. Marlow said,

    31/05/2012 @ 15:23

    Właśnie kupiłem – zobaczymy jak zrecenzuje książeczkę mój synek :-)


Skomentuj

