„W słoneczny świat”

Autorem książeczki jest Edward Szymański / 1907 – 1943 /.
Ilustrował Janusz Grabiański / 1929 – 1976 /.

„Leśna przygoda”

Na zieloną trawę na leśnej polanie
przybiegła sarenka, aby zjeść śniadanie.
Listeczki i trawę chrupała ze smakiem,
a potem zmęczona zasnęła pod krzakiem.

Na zielona trawę na leśnej polanie
przybiegł szary zając, aby zjeść śniadanie.
Oj, najadł się listków, trawy się nachrupał,
potem usnął w krzakach, bo go zmęczył upał.

Chrapie zając chrapu, chrapu –
dobra trawka, dobre papu.

Chrapie zając chrapie, aż się trzęsie ziemia.
Usłyszała to sarenka – fik! i już jej nie ma!
– Co za pomruk, co za krzyk! Może wilk, a może dzik.
Może by mnie złapał, bo tak strasznie chrapał!

Słyszy zając – ktoś ucieka.
Wstał dał dęba, nic nie czekał.

– Całe szczęście! Mała chwilka!
Spałem pewnie koło wilka.

Dobrze, żem się zbudził wcześnie!
Jeszcze by mnie schwytał we śnie.

Książeczkę wydała  NK  w 1963 r.  Nakład – 30 tysięcy;  wydania – I.

2 komentarze

  1. Marlow said,

    05/05/2012 @ 19:26

    Janusz Grabiański kojarzył mi się z ilustracjami książek, w których bohaterami były zwierzęta może dlatego, ilustrował „Kota w butach” H. Januszewskiej w serii „Moje książeczki” ale może też i przez serię znaczków z kotami z 1964 r., które były długo w obiegu pocztowym Pozdrawiam :-)

    • jarmila09 said,

      05/05/2012 @ 20:38

      A mnie – Janusz Grabiański – kojarzy się również
      z pocztówkami, szczególnie tymi… lotowskimi,
      których scany zamieściłam na blogu.

      Przesyłam majowe pozdrowienia :)


Skomentuj

