„O wesołej Ludwiczce”

Autorką przygód Ludwiczki jest Anna Świrszczyńska /1909 – 1984/.
Ilustrowała Janina Krzemińska.

… Raz powiedziała Ludwiczka:
– Chcę mieć kolegę takiego wesołego, jak ja. Żeby miał zawsze słodki humor, żeby się nigdy nie złościł i żeby mnie słuchał. Chcę mieć za przyjaciela króla z piernika.

I poszła w świat szukać króla z piernika.Idzie, patrzy, a tu stoi kapuściany domek. Ma dach z kapusty i drzwiczki z kapusty. A komin z kapuścianego głąba.
– Puk, puk!
– Kto tam?
– To ja, wesoła Ludwiczka.
Czy tu mieszka król z piernika, co nigdy się nie złości?

– Nie, tu mieszka zając, co szybko biega i ma długie uszy.
– A czy ty lubisz, zajączku, wędrować po świecie?…

Książeczkę wydała  NK  w 1967 r.  Wydanie – I;  nakład – 60 tysięcy.

4 komentarze

  1. Marlow said,

    20/04/2012 @ 11:16

    Jakie miłe zaskoczenie … . Jak się okazuję nie tylko ja pamiętam te książeczki, które teraz za sprawą mojego synka przeżywają renesans. Właśnie zastanawiałem się nad zakupem „O wesołej Ludwiczce” a tu taka niespodzianka i dylemat rozwiązany. To była chyba najlepsza seria NK (doliczyłem się ok, 40 tytułów ale teraz listę będę musiał o kilka powiększyć) zwłaszcza w okresie do końca lat 70-tych, kiedy książeczki ukazywały się w twardych okładkach. Lata 80-te to juz nie to – edytorsko oczywiście, bo i treść i ilustracje spokojnie przetrzymały próbę czasu.

    • jarmila09 said,

      20/04/2012 @ 16:43

      Wielka szkoda, że na stronie NK są tylko same nowości,
      a nie ma informacji o książeczkach wcześniej wydanych,
      no może – nie wszystkich, ale chociaż tych… seryjnych :)

      Serdecznie pozdrawiam!

  2. Maleństwo said,

    24/04/2012 @ 06:57

    Kocham tę książkę od lat. Znam ja prawie na pamięć. Najpierw czytałam ją sama, potem o dziesięć lat młodszemu bratu, a teraz swoim dzieciom. Stoi na półeczce – podniszczona ale bardzo ukochana

    • jarmila09 said,

      24/04/2012 @ 14:08

      Myślę sobie, że każdy z nas pamięta swoje ukochane
      książeczki, ale nie wiem, czy potrafiłabym wymienić
      tytuł tej jednej – jedynej, najbardziej ulubionej…


Skomentuj

