„Fikmik” – Eno Raud

Książeczkę estońskiego pisarza przełożył Bogdan Justynowicz.
Ilustrowała Julitta Karwowska- Wnuczak.

Fikmik ukłonił się i zapowiedział:
– Zaczynamy program dla dzieci.
Witajcie, mali przyjaciele!
Dziś usłyszycie nową piosenkę.
Zaśpiewa ją Fikmik…

Z gałganków pstrych uszyto mnie,
by Ani dać w prezencie,
wypchaną watą prężąc pierś
zjawiłem się na świecie.

Piosenki śpiewam, znam wierszyki
i tańczę jak dzień długi!
Tak żywy jestem, że kluczykiem
nakręcać mnie nie próbuj!

Książeczka pochodzi z  KAW.  Nakład – 50 tysięcy;  wydanie I z 1976 r.

4 komentarze

  1. Sempeanka said,

    14/04/2012 @ 19:31

    OK-urcze :) jak ja lubiłam tę bajkę. Całkiem o niej zapomniałam. Dzięki za ilustracje! Aż mi się ciepło zrobiło koło serduszka ;)

    • jarmila09 said,

      15/04/2012 @ 06:33

      Tę książeczkę wypożyczyłam z biblioteki.

      Pozdrawiam – wiosennie :)

  2. Agnieszka said,

    14/04/2012 @ 22:27

    Stworzyłaś piękny blog, Urszulo. Cudowne wierszyki dla dzieci małych i tych większych. Fikmik była moja ulubioną bajką, rysunki sobie przypominam.
    Szkoda, że wysłałam swojego PITa. W następnym roku obiecuję 1% podatku dla Ciebie.
    Tymczasem zapraszam do siebie http://1whiteangel3.blogan.pl . Pozdrawiam wiosennie, Agnieszka

    • jarmila09 said,

      16/04/2012 @ 14:50

      Witam Cię serdecznie w moich… blogowych progach :)

      Urszulka jest siostrzenicą mojego męża i – w jej imieniu –
      bardzo liczę, że w przyszłym roku spełnisz swoją obietnicę .

      A teraz, wybieram się… do Ciebie :)


Skomentuj

