„Mądra poduszka”

47 wierszyków napisał Ludwik Jerzy Kern / 1920 – 2010 /.
Ilustrował Zbigniew Rychlicki / 1922 – 1989 /.
Cytowany – poniżej – wierszyk nosi tytuł „Wąsy”.

Koci, koci, łapci.
Zrobił dziadek, zrobił dziadek
Fotografię babci.

Duli, duli, dąsy,
Wujek Władek, wujek Władek
Dorysował wąsy.

Ecie, fecie, pecie, działo się to w lecie
W mieście Szadek, w mieście Szadek
W sieradzkim powiecie.

Lecz jak Szadek Szadkiem
Żaden świadek, żaden świadek
Nie był tego świadkiem.


Ja wiem przez przypadek
O tych wąsach babci,
Bo ja jestem wujek Władek
Koci, koci, łapci.

Książeczkę wydała NK w 1977 r. Nakład – 30 tysięcy; wydanie – II.

3 komentarze

  1. Bebeluszek said,

    22/01/2012 @ 21:33

    Miałam miałam! I kochałam nad życie! Jedna z niewielu książek z poezją, która nie wkurzała mnie w dzieciństwie! :) Dziękuję za przypomnienie! Te strony z samochodami i dwóch panów Ambrożych!? I ilustracje! Jestem zachwycona :)

  2. Bebeluszek said,

    22/01/2012 @ 23:24

    :) Dziękuję bardzo za smsa! Bardzo mnie wzruszają takie gesty, zwłaszcza, że się praktycznie nie znamy. Ukochania ślę i czekam na dalsze wspomnienia z dzieciństwa, także mojego. P.s. Czy jesteś posiadaczką tych wszystkich skarbów?

    • jarmila09 said,

      23/01/2012 @ 08:46

      Tak, z wyjątkiem – dosłownie – kilku , pochodzących z biblioteki książeczek, pozostałe mam… w zasięgu ręki :)

      I ten dziecięcy… księgozbiór ciągle się powiększa, bo czasami wpadam do antykwariatu, że o Allegro… nie wspomnę :)

      Bebeluszku, trzymam kciuki!!!!


Skomentuj

