„Zwierzaki i zioła”

Autorką 37 wierszyków jest Kazimiera Iłłakowiczówna / 1892 – 1983 /.
Ilustrował Janusz Grabiański / 1929 – 1976 /.
Z wiadomych powodów :) wybrałam wierszyk pt.: „Babunia w Ameryce”.

Czy babunia w Ameryce
miała własne tygrysice?

A te tygrysice pewno miały tygrysięta?
Czy babunia pamięta?

Czy babunia po rzece Potomaku
spływała w płyciutkim kajaku?

I czy nie straszno było na zakrętach?
Czy babunia pamięta?

Czy babunia szła na spacer wesoła ,
aż tu z drzewa spadł tuż obok wąż boa?

I czy ratunek nadążył dość prędko?
Czy babunia pamięta?


Książeczkę wydała  NK  w 1985 r.  Nakład – 60 tysięcy;  wydanie – III.

5 Komentarzy

  1. beata said,

    21/01/2012 @ 21:01

    Miałam tę książkę :)
    pozdrawiam serdecznie Beata

    • jarmila09 said,

      22/01/2012 @ 09:41

      Nie tak dawno, kupiłam tę książeczkę w antykwariacie
      za… 2 zł.

      Pozdrawiam… zimowo :)

  2. gabrielka78 said,

    24/01/2012 @ 13:09

    Jarmilo, mam nadzieję, że Dzień Babci był udany. Czy Twoja wnusia odzieciczyła po babci pasję do książek?

    • jarmila09 said,

      24/01/2012 @ 16:07

      Och, Gabrielko, moja starsza Wnusia ma 3 latka i codziennie wieczorem domaga się książeczki… na dobranoc, co bardzo mnie cieszy :)

      Natomiast młodsza – ma dopiero roczek – i mam nadzieję, że…
      pójdzie w ślady siostrzyczki :)

  3. magdalena lisiewicz said,

    06/10/2012 @ 19:58

    Och!! to ten samilustrator ktory ilustrowam ” moj pierwszy elementarz” sliczne!


Skomentuj

