„Apolejka i jej osiołek”

Bajeczkę Marii Kruger zilustrował Zdzisław Witwicki.

… I właśnie kiedy Apolejka otwierała swoją najładniejszą parasolkę w kropki, usłyszała śpiew:
Do drzwi wszystkich ciągle pukam, Apolekjo!
Przez świat idę, ciebie szukam, Apolekjo!
Świat przeszedłem dookoła, Apolejko!
Ciebie tylko ciągle wołam, Apolejko!

– Ach, to mnie ktoś szuka! – ucieszyła się Apolejka. – Być może to królewicz!
I szybko podbiegła do okna. Ależ tak! Z oddali nadchodził królewicz! Można go było poznać po błyszczącej w blasku słońca koronie. Coraz wyraźniej słyszała jego piosenkę:
W szczęście trudno mi uwierzyć, Apolejko!
Że znalazłem cię w tej wieży, Apolejko!


– Ach! – Zawołała radośnie Apolejka i chwyciwszy swoją najładniejszą parasolkę w kropki, szybko zaczęła zbiegać na dół po stu siedemdziesięciu sześciu krętych schodach
. Ale na dole czekała ją smutna niespodzianka. Zamiast królewicza przy starej studni stał mały, bury osiołek. Na jego łebku lśniła złota korona…

Książeczkę wydała NK  w 1985 r. Nakład – 100 tysięcy; wydanie – IV.

6 komentarzy

  1. elau66wr said,

    31/10/2011 @ 19:26

    Apolejka i jej osiołek – aż mi łzy stanęły, Pamiętam tę bajkę. Ależ wspomnienie. czytałam ja 35 lat temu. WOW. Odgrzebałam moje skarby i znalazłam wydanie Pinokia z 1974 Ilustracje Jana M. Szancera. Klasyka

    • jarmila09 said,

      31/10/2011 @ 21:41

      Oj, nie da się ukryć, że nasze książeczki posiadają
      magiczną moc, a Pinokio… czeka w kolejce :), bo
      najpierw muszę wyszukać jakieś dane o filmie.

      Serdecznie pozdrawiam!

  2. 31/10/2011 @ 22:25

    Apolejkę miałam na kasecie magnetofonowej. I nie tak dawno znowu jej słuchałam a znalazłam tu: http://chomikuj.pl/audioteka/audiobooki+i+s*c5*82uchowiska/Dla+dzieci/Kr*c3*bcger*2c+M.+-+Apolejka+i+jej+osio*c5*82ek

    • jarmila09 said,

      01/11/2011 @ 13:30

      Dzięki za linka!
      Mam nadzieję, że będziesz często tu zaglądać, bo przecież
      od ciebie – do mnie nawet przysłowiowy kamień doleci :)

  3. Sempeanka said,

    01/11/2011 @ 18:31

    „Apolejka…” :) Wygrzebałam ją zakamarków pamięci i na Allegro parę lat temu, kiedy w przedszkolu Mały pokazywał mi w książce obrazki, do których trzeba było dopisać tytuł książki, a „Pani nie wiedziała jaki dopisać do tego” :)) Oczywiście na rysunku była jakaś królewna, osiołek i jabłko :))

    • jarmila09 said,

      03/11/2011 @ 20:08

      Pani Małego, pewnikiem, nie znała bajeczek
      z serii „Moje książeczki”, a szkoda :(


Skomentuj

