„Boję się…”

Książeczkę Małgorzaty Musierowicz zilustrowała Wanda Orlińska.

… Pani w zerówce się boję. Ona krzyczy, że zaraz oszaleje. Nie wiem, co trzeba robić, jak ktoś oszaleje. Dzwonić po pogotowie, czy co?

Boję się czołgów i odrzutowców.
I bardzo się boję tego wielkiego Darka z piątego piętra. On jest strasznie silny, chodzi i się nudzi, i lubi dokuczać małym dzieciom, a nawet bić. Najbardziej dokucza malutkiemu Pawełkowi, co mieszka na parterze.

Ja też jestem mała. I mam warkocze. To on zawsze mnie dogoni i ciągnie za włosy albo szturcha pięścią. Ja nie tego się boję, że to boli, tylko tego, że on jest taki zły. Ten Darek…


Książeczkę wydała NK  w 1984 r. Nakład – 500 tysięcy; wydanie – I.

2 komentarze

  1. Aeidenn said,

    31/01/2012 @ 22:29

    Wspaniale. Szalni doceniam to co robisz. Praca kronikarza. Dzis nie ma juz takich ilistracjo, chyba, ze w ksiazkach niszowych. Nic mi sie nie podoba teraz z masowych wydawnictwl bede licytowac starocie dla corki!

    • jarmila09 said,

      01/02/2012 @ 09:40

      Masz całkowitą rację. Zdecydowana większość współczesnych ilustracji jest taka… landrynkowo-disneyowska, no ale… o gustach się nie dyskutuje :)


Skomentuj

