„Szczególnie małe sny”…

… napisała Agnieszka Osiecka. Ilustrował Adam Kurłowicz.

Katarzyna miała pecha: akurat w swoje dziesiąte urodziny, między jedną świeczką a drugą, dowiedziała się, że musi nosić okulary.

Wszystko zaczęło się od cioci Tekli:
wścibska jak zawsze Tekla powiedziała:

– A cóż to Kasia tak mruży oczy?
– Może to dlatego, że patrzy na świece –
powiedziała mama, która zawsze Kaśki broni.

– Może! – nie ustępowała Tekla.
– Ale Kaśka mruży oczy w pewien sposób.
Nie podoba mi się to!
Od słowa do słowa, w poniedziałek Kaśka wylądowała z tatą u okulisty,
a wkrótce potem – u optyka. Brrr!…


Książeczka pochodzi z KAW  . Nakład – 80 tysięcy; wydanie I z 1986 r.

5 komentarzy

  1. wilddzik said,

    04/09/2011 @ 18:36

    Ach, jakie piękne ilustracje :-) Nazwisko Osieckiej też robi swoje, chętnie bym przeczytała tę książeczkę :-)

  2. Paskudka said,

    05/09/2011 @ 15:35

    I ja również… Nigdy ta książeczka nie wpadła w moje rączki… A szkoda…

  3. Inemuri said,

    30/12/2011 @ 23:36

    A ja dostałam ją w prezencie, gdy w dzieciństwie nie chciałam nosić okularów. Pomogło ;)

    • jarmila09 said,

      31/12/2011 @ 10:16

      … bo to… czarodziejska książeczka była :)

      Pozdrawiam … noworocznie :)

  4. Aeidenn said,

    31/01/2012 @ 22:30

    Fantastyczne. Nosilam okulary. W tej ksiazce byla tajemnica, magia, niepokoj, czar. Super!


Skomentuj

