O kuchciku, o nadziei…

… i o drzwiach zamkniętych” napisała Lucyna Krzemieniecka.
Ilustrował Zdzisław Witwicki.

Piosenka kuchcika

O pani Nadziejo,
kto ukocha ciebie,
temu się wydaje,
że już siedzi w niebie!
Oj dana, oj dana,
Nadziejo kochana,
temu jest wesoło
od nocki do rana!
oj dana!

Ej, złote iskierki
spod komina lecą,
kręcą się fajerki
na gorącym piecu.
oj dana, oj dana,
Nadziejo kochana,
pracuję ja wesół
od samego rana!
Oj dana!…


Zaklęcie wróżki Nadziei

Kręć się chorągiewko,
z wietrzykiem, co wieje,
przywołaj tu do mnie
imć Panią Nadzieję!
Bo choć zuchy śmiercią gardzą,
ale ja się boję bardzo!

Książeczkę wydała NK  w 1985 r. Nakład – 100 tysięcy, wydanie – III.

4 komentarze

  1. Paskudka said,

    21/08/2011 @ 16:55

    Kolejna książeczka z mojego dzieciństwa… Miałam ją… Zapomniałam o niej i po raz kolejny Pani przypomniała… Dziękuję…

  2. wilddzik said,

    23/08/2011 @ 16:04

    Ale cudne obrazki. Ten z okrętem szczególnie pobudza moją wyobraźnię. A najciekawsze jest to, że zamieszczasz książki, których ja nie mam i nie znam, a myślałam, że znam większość ;-)))

  3. jarmila09 said,

    24/08/2011 @ 17:52

    Dziewczyny, Wasze odwiedziny sprawiają mi dużą frajdę :)

    Mam nadzieję, że nadal będzie tu… wpadać :), bo stosik
    książeczek do skanowania wcale nie maleje :)

  4. Aeidenn said,

    31/01/2012 @ 22:32

    O rany, brak mi znow slow jak co chwilke zreszta. Dziekuje za obudzenie wspomnienia po raz setny!


Skomentuj

