„Kukuryku na ręczniku”…

… to 15 historyjek Marii Kownackiej /1894 – 1982 /.

– O szybce z okna i kafelku z pieca
– O grubej Balbinie, o katarze i pierzynie
– Kukuryku na ręczniku
– O Kubusiowym kubusiu
– A ten misio, niebożę, to się kąpać nie może
– O kosmatej rękawicy, o mydle i o Grzesiu straszydle
– O ciotce Klotce i o czapli z czerwonego pudełeczka
– O Petroneli i o sobocie dłuższej od niedzieli
– Po czemu u Hanki były obarzanki
– O tym, jak matematyka po klasie fika
–  Majster Klajster

O ogniu co spalił dziady, bo nikt by im nie dał rady
– O tym, jak dziada z babą brakowało i co się potem stało
– O piłce psotnicy, co robiła szkody i o tym, co kijaszek wygnał spod komody
– O dziadołach z kurzu, co siedzą pod komodą i trzęsą burą brodą

Autorką ilustracji jest Julitta Karwowska-Wnuczak.


Książeczka była lekturą szkolną w I klasie. Nakład – 240 tysięcy.
I jest to VIII wydanie Naszej Księgarni z 1981.

5 Komentarzy

  1. 20/05/2011 @ 21:40

    Pamiętam ją ze szkoły – bardzo mi się podobała!

  2. pidd said,

    21/05/2011 @ 11:01

    Rajtkowe obwarzanki prześladują mnie do dziś… :-D

  3. bluejanet said,

    21/05/2011 @ 19:04

    obrzydliwie wychowawcza, ale zakupilam z sentymentu synkowi ;)

  4. Nina said,

    14/01/2013 @ 21:38

    Wczoraj odkryłam ten blog i jestem zachwycona :) Tyle pieknych wspomnień. Mam 24 lata, ale wiele bajek „odziedziczyłam” po starszej o kilkanaście lat siostrze i znajomych. Bajeczki z „Kukuryku na ręczniku” były jednymi z moich ulubionych. Miałam dokładnie tę samą książeczkę, a Marię Kownacką uwielbiałam.
    Tyle na tym blogu pięknych ilustracji…. Szkoda, że w dzisiejszych czasach nie mamy takich autorów i ilustratorów. W przyszłości na pewno zapoznam z ulubionymi bajkami moje dzieci- na szczęście zachowałam kilka książeczek :)
    Serdecznie dziękuję za pracę jaką włożyła Pani w stworzenie tego bloga!

    • jarmila09 said,

      14/01/2013 @ 23:35

      Pani komentarz – to istny balsam na moją, babciną duszę! :)

      Bardzo dziękuję za te serdeczne słowa i zapraszam do kolejnych, blogowych odwiedzin!


Skomentuj

