„Ogród pełen śpiewu”

Wierszyki  Jerzego Kiersta /1911 – 1988/
zilustrowała Olga Siemaszko / 1911 – 2000/.

Malwa i trzmiel

– Trzmielu, trzmielu! Idź spać, proszę!
Masz na nosie złoty proszek!
Przyleciałeś jak bombowiec!
Czy to ładnie? No, sam powiedz!
Depczesz, słoniu, mi atłasy,
pstry nicponiu w żółte pasy!

– Malwo, malwo! Wieżo Złota!
Czemu na mnie gromy miotasz?
Ja do ciebie z sercem, a ty
strzelasz do mnie jak z armaty!

Lecę. Wybacz mi wizytę.

Wejdę sobie na orbitę.
Będę krążył w ślad sputnika
naokoło słonecznika…


Książeczka wydana przez KAW w 1985 r. Nakład – 60 tysięcy; wydanie – II.

2 Komentarze

  1. Ja. said,

    07/05/2011 @ 09:43

    Pamiętam ten wiersz… ładny jest. :) I przy okazji zaproszę do siebie… http://moj-i-tylko-moj-swiat.blogspot.com/

  2. Morela said,

    11/05/2011 @ 20:40

    Artystyczna książeczka pod każdym względem…


Skomentuj

