„Na zielonej trawie”

8 wierszyków Ewy Szelburg-Zarembiny /1899 – 1986/
zilustrował Zbigniew Rychlicki /1922 – 1989/.

Ptaszki

Mama ptaszka, tata ptak
wiją gniazdko tak i siak.
Znoszą piórka, włosie, mchy.
– Ja zdobyłem to, a ty?
– Ja to niosę, a ty co?
– Trawka! Nitka! Puch! Ho! Ho!

Zwijali się, pracowali,
skarb do skarbu przydawali
i, śpiewając niby z nut,
zbudowali domek – cud:
gniazdko ptasie takie oto.

Wtuliłabym się z ochotą
między tych pisklątek rój
gdyby to był domek mój.


Książeczka pochodzi z Wydawnictwa Lubelskiego. Nakład – 500 tysięcy.
Wydanie I z 1985 r.

2 komentarzy

  1. e.ka said,

    24/03/2011 @ 20:02

    dziś niestety nie wydaje się takich książek, z tak pięknymi ilustracjami, mam wrażenie, że obecnie książeczki dla dzieci ozdabiane są bardzo udziwnionymi rysunkami, czasem zdarzają się jednak perełki…
    Zajrzałam tu zupełnie przypadkiem i bardzo mi się podoba to miejsce. Pozdrawiam :)

    • jarmila09 said,

      24/03/2011 @ 20:51

      Serdecznie witam w moich… blogowych progach i zapraszam do kolejnych odwiedzin!


Skomentuj

