„Przygody rycerza Szaławiły”

… Migają piętra wieży,
Czupryna mi się jeży,
Bo lęk mam nieustanny,
Czy dotrę do Joanny…
Lecz oto już jej twarz!
„Stój, koniu! Dokąd gnasz?”
Na wprost jej okna wiszę,
Na linie się kołyszę,
Spoglądam, a Joanna
To całkiem stara panna,
Co ma z sześćdziesiąt lat,
„No – myślę – ładny kwiat!”
Zgarbiona, siwiuteńka,
Maleńka babuleńka!
Snadź podróż moja trwała
Czterdzieści lat bez mała.
I ja – w odbiciu szyb –
Już jestem stary grzyb…

Autorem przygód Szaławiły jest Jan Brzechwa /1898 – 1966/.
Ilustrował – Jerzy Srokowski /1910 – 1975/.


Książeczkę wydał Czytelnik w 1989 r. Nakład – 100 tysięcy, wydanie – IV.

Skomentuj

