„Dzieci pana Astronoma”…

… to 13 wierszyków Wandy Chotomskiej, wydanych przez NK w 1988 r. Wydanie – IV, nakład – 100 tysięcy. Ilustrował – Janusz Stanny.

Nikt nie wyciera oczu chusteczką,
nikomu z oka nie kapnie łza,
wszyscy od dzisiaj grają w słoneczko,
bo to jest świetna gra.

Grasz w „słoneczko”?
Gram w „słoneczko”!
Masz „słoneczko”?
Mam „słoneczko”!

Jestem słoneczny i uśmiechnięty
od czubka głowy do końca pięty.
Słoneczny uśmiech na twarzy mam
i z całym światem w „słoneczko” gram.

Masz „słoneczko”?
Mam „słoneczko”!
Prawda, że to bardzo fajna gra?

Książeczka należała do lektur szkolnych III klasy.

3 komentarze

  1. 02/11/2010 @ 18:28

    Chylę czoła przed Pani pracą włożoną w prowadzenie tego bloga… A wrażenie oglądającej bezcenne… Wróciły wspomnienia o książkach, o których nie myślałam, a one wciąż tam są w zakamarkach pamięci z wywieszką „dzieciństwo”. Wiele z tych książeczek miałam w ręku. Na nich się wychowałam…
    Jak cudnie, że za Pani sprawą można się przenieść w czasie.
    Wielkie i serdeczne DZIĘKUJĘ.

    • jarmila09 said,

      02/11/2010 @ 19:40

      Dziękując za te serdeczne słowa, powiem szczerze, że prowadzenie bloga sprawia mi ogromną frajdę :), ponieważ mogę… obcować z tekstami i ilustracjami naszych mistrzów!!!!

      Poza tym , nie do przecenienia jest fakt, że dostaję komentarze i e-maile od osób, które też lubią i podziwiają autorów… poznanych w dzieciństwie.

      Zapraszam więc, Panią, do regularnych odwiedzin, bo ta moja… kolejka książeczek do skanowania jest jeszcze baaardzo długa :)

      Przesyłam moc pozdrowień!!!!

  2. aeidenn said,

    12/01/2011 @ 23:28

    I to też z mojej półki:)


Skomentuj

