„Za Złotą Bramą”…

napisała Helena Bechlerowa /1908 – 1995/. Ilustrował – Jan M. Szancer /1902 – 1973/.

… Pan Sebastian mówił o tym, jaki jest stary dom.
– Zupełnie inny niż nowy, bo dzieją się w nim dziwne rzeczy, tylko nie wszyscy o tym wiedzą. Różne głosy tu się odzywają, ale nie wszyscy je słyszą. Na przykład skrzypi podłoga, o tak jak w tej chwili. To właśnie przeszedł ten ktoś, kto mieszka tu od dawna, kryje się po kątach – taki domowy duch.

Pantoflami cicho człapie,
dmuchnie ciepłem, skoczy za piec,
w starą szafę stuknie żartem,
a w kominie śpiewa wiatrem.

Gdy nikogo nie ma w domu,
ty sam siedzisz, cisza wokół,
a w podłodze skrzypnie deska –
to on właśnie szedł przez pokój.


Książeczka wydana przez NK w 1977 r. Wydanie – II, nakład – 30 tys.

Cdn.

4 komentarze

  1. be.el said,

    25/10/2010 @ 12:02

    To chyba druga części książki „Dom pod Kasztanami”? Czytaliśmy niedawno. Ilustracje z kontynuacji tez piękne…..ach – tu moje westchnienie;)

    • jarmila09 said,

      25/10/2010 @ 15:21

      Masz rację, a ja – niestety – nie mam tej pierwszej części :(

  2. ulat said,

    01/03/2014 @ 22:47

    Ach książka mojego dzieciństwa… oglądałem ją często ze starszą siostrą jak byłem młodszy…. dużo młodszy. Dzięki tej stronie dowiedziałem się, że jest pierwsza część „Dom pod kasztanami” i kupiłem II wydanie z 69 roku. Czytam wieczorami mojej córce. Wspaniale przenieść się w tamte czasy :)


Skomentuj

