„Czerwony Kapturek” – Charles Perrault

Kapitan Ruszt lornetę ma,
bo co by bez niej począł?
A ludzie śmieją się: Cha cha!
Toć on ma troje oczu!

Pierwszym – na zachód,
drugim – na wschód,
a trzecim – nie do pary –
patrzy na najpiękniejszy gród –
na roześmiany Paryż.

Choć ze mnie drwią,
cenię to szkło,
bo gdy doń zbliżę oko,
to wszyscy: – O!
Tak bliscy są,
że wzruszam się głęboko.


Bajkę opracowała Hanna Januszewska, a ilustrowała – Elżbieta Gaudasińska.

Książeczka pochodzi z serii Z krasnalem i została wydana przez KAW
w 1980 r. Wydanie I – nakład 200 tysięcy.

5 Komentarzy

  1. Shirkus said,

    01/05/2013 @ 00:19

    Niedawno znalazłam tę książeczkę w antykwariacie! Co za radość. :)

    • jarmila09 said,

      01/05/2013 @ 07:50

      Nie ma jak antykwariaty :)

      Właśnie wczoraj kupiłam „Przez okrągły roczek”
      Ewy Szelburg-Zarembiny z ilustracjami Zbigniewa
      Rychlickiego.

      Serdecznie pozdrawiam!

      • bestiaa said,

        01/05/2013 @ 18:54

        A mogę mieć do Ciebie prośbę, jak tak czasami bywasz w antykwariacie? Jakbyś znalazła książeczkę Marii terlikowskiej ‚Dwa koty pies trzeci’ kupisz mi? Szukam i szukam i nigdzie nie ma, a nawet nie było (bo nawet się nie minęłam z książeczką). Jakoś się dogadami co do przesyłki i zwrotu pieniędzy. :)

  2. jarmila09 said,

    02/05/2013 @ 07:57

    Oczywiście, jeśli ta książeczka… wpadnie mi w oko :),
    to ją kupię.

    Serdecznie pozdrawiam!


Skomentuj

