Marysia i krasnoludki na pocztówkach

W I połowie lat sześćdziesiątych ubiegłego stulecia, wydano w obwolucie 9 pocztówek z bohaterami książki „O krasnoludkach i o sierotce Marysi„.

Podobnie jak w książce, autorem tych pocztówkowych ilustracji jest Jan Marcin Szancer.

I za wyjątkiem jednej, którą zamieściłam obok, pozostałe pocztówki… nie pokrywają się z ilustracjami książkowymi.

Wydano również serię znaczków, będących… miniaturkami tych pocztówek, oraz – bodajże – dwie koperty FDC.

Podwójne kliknięcie na fotomontaż, spowoduje jego powiększenie.

8 komentarzy

  1. 01/02/2010 @ 20:19

    Pamiętam to wydanie! Koszałek Opałek:) Zastanawiam się tylko, jak znalazło się w moich rękach. Z biblioteki? Czy raczej ktoś w rodzinie miał? Sama nie wiem.
    Zapraszam na swojego bloga:)

  2. jarmila09 said,

    02/02/2010 @ 09:03

    Dzięki za zaproszenie :)

    Bywam tam z przyjemnością i również mam sentyment do „Dzieci z Bullerbyn”, ponieważ była to ulubiona książeczka mojej Córki, kiedy była dzieckiem.

    A tę książeczkę kupił mi Tato, dzięki któremu nasz księgozbiór jest… niepoliczalny :)

  3. anna said,

    03/02/2010 @ 15:39

    U nas takze tak bylo, ze to nasz Tato kupowal nam ksiazki. Z kazdej podrozy, z kazdego wyjazdu, czy to do Warszawy, czy to do Krakowa zawsze przywozil nam kasiazki i slodycze. Krowki i kolorowe „kamyczki” i czasami jakies korale albo broszki. Na powrot Taty:) czekalysmy z moja Siostra jak na wschod slonca…, no, a pozniej bylo wspolne czytanie! Kazdemu dziecku na swiecie zycze takiego dziecinstwa i takich rodzicow jak byli nasi.
    Pozdrowienia

    • jarmila09 said,

      04/02/2010 @ 19:48

      Bliscy odchodzą, a nam pozostają wspomnienia i książki.

      Pani Anno, przesyłam moc serdeczności!

  4. JoAnna said,

    26/01/2013 @ 19:48

    jms – legenda!Mnie zachwyciła Królowa Śniegu w jego malarskiej interpretacji. ;-)

  5. Patrycja said,

    31/10/2013 @ 00:04

    proszę powiedzcie mi co to za bajka z tą dziewczynką i krasnalem ostatni obrazek

    • jarmila09 said,

      31/10/2013 @ 07:50

      Ta pocztówka – podobnie jak pozostałe – są ilustracjami do książki Marii Konopnickiej „O krasnoludkach i o sierotce Marysi“.


Skomentuj

