„Królestwo bajki”…

krolestwo_okladka_blog
… Ewy Szelburg-Zarembiny z ilustracjami Marii Orłowskiej-Gabryś, NK wydała po raz pierwszy w 1959r.  w nakładzie 30 tysięcy.

Hej! po moście, po moście
Do zamku wjadą goście!
Do zamku goście wjadą
A strojno, a z paradą!
Po moście! hej po nowym,
Po moście, po lipowym!

Kto na ten most pnie ścinał?
Na miarę  kto przyrzynał?
Krasnoludki naścinały!
Krasnoludki przyrzynały!

A kto pale wbijał w wodę?
Kto się zmoczył aż po brodę?
Krasnoludki! Krasnoludki!
Lud robotny, choć malutki!

A dla kogo to gotowy
Ten most nowy, ten lipowy?
Dla Królowej, dla kochanej!
Dla naszej umiłowanej.
Hej!!!

krolestwo_bajek_blog

2 Komentarze

  1. beatad2013 said,

    23/01/2013 @ 22:30

    Witam :-) właśnie dziś „odkryłam” tę stronkę podczas szukania dla mojego 5letniego synka ciekawych mądrych wierszyków jako „odtrutki” po dzisiejszych „niedziecięcych” bajkach. I bardzo za taką stronę dziękuję…a do tej książki mam szczególny sentyment…bo towarzyszyła mi przez całe dzieciństwo gdy już umiałam sama czytać…Mam teraz 36 lat a dostałam „Królestwo Bajki”(Wydanie z 1985roku) na I Komunię Świętą od mojej kochanej „przyszywanej” cioci… przy najbliższej wizycie u Rodziców zacznę poszukiwanie tej książki bo chciałabym by moje dzieci też ją poznały(starszy synek bardzo lubi czytanie na dobranoc) pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dzięki za „to dla pamięci”…

    • jarmila09 said,

      24/01/2013 @ 00:04

      Pani Beato,
      z całego serca dziękuję za tyle ciepłych słów!
      Dzielą nas… lata, a łączą… książki !
      Serdecznie zapraszam do kolejnych, blogowych odwiedzin!


Skomentuj

