„Na Jagody” …

na_jagody… Marii Konopnickiej. Ta książeczka ma ponad pół wieku i – niestety – wiele kartek luzem, bo przecież czas … robi swoje.

Nikt wam tego nie opowie,
Moje panie i panowie,
Jakie tam ogromne drzewa,
Ile ptaszyn na nich śpiewa,
Jakie
kwiatków cudne rody,
Jakie modre w strugach wody,

Jak dąb w szumach z wichrem gada
,
Jakie bajki opowiada!

A Maria Konopnicka spisała te bajki w 1903 roku :)

na_jagody_02

Przygody małego Janka w wielkim borze zielonym zilustrowała Zofia Fijałkowska. Och, jak mi się podobał ten dwór  królewski :)

Książeczka została wydana przez NK w 1957r – nakład 200 tysięcy.

1 komentarz

  1. Małgosia Lewkowicz said,

    07/11/2010 @ 09:49

    Właśnie dzisiaj opowiadałam mężowi o mojej ulubionej książeczce z dzieciństwa i wspominałam to, jak się w jej obrazki wpatrywałam. Miałam ku temu okazję jedynie podczas odwiedzin u mojej ulubionej ś.p. cioci Polin. Ciekawe, gdzie się z tą książeczka teraz znajduje…
    Dziękuję za te obrazki… miło było jeszcze raz je pooglądać.

    Pozdrawiam,
    Małgosia


Skomentuj

