„Chcę mieć przyjaciela”

Książeczkę Danuty Wawiłow zilustrował Zbigniew Rychlicki.

W piątek Julka obudziła się jakaś smutna.
Aż do obiadu nie chciała się bawić ani rysować,
ani biegać z Ciapkiem, tylko stała przy oknie i myślała.

A przy obiedzie powiedziała do mamy:
- Wam to dobrze! Ty masz tatę, tata ma ciebie, Wojtek ma Ciapka, Ciapek ma Wojtka, a ja? Nic!
- Masz mnie i tatę, Wojtka i Ciapka – powiedziała mama.  - To mało?
- Mało! – potrząsnęła głową Julka. – Ja chcę mieć przyjaciela!
I nie czekając na deser, chociaż miała być szarlotka z kremem, poszła na podwórko…

Książeczkę wydała NK  w 1986 . Nakład – 350 tysięcy; wydanie – III.

I jeszcze… koniecznie :) muszę napisać, że wczoraj mój blogowy licznik odnotował ponad tysiąc odwiedzin jednego dnia!!!!

Wiem, że pewnikiem ktoś gdzieś … zalinkował „To dla pamięci” i że … chwalipięctwo zaletą nie jest, ale magia liczby 1019 jest tak wielka :), że nie potrafiłam się jej oprzeć :)

8 komentarzy

  1. Bazyl said,

    27/10/2011 @ 12:56

    Na bloggerze do sprawdzenia, a na Twojej platformie nie wiem. Wiem za to jakie to uczucie, bo miałem tak po tym, jak zostałem gościem u Padmy :)

    • jarmila09 said,

      27/10/2011 @ 20:26

      U mnie są… linkowe odsyłacze, ale one stanowią zaledwie kilka procent wszystkich wejść :)
      Wiadomo, i to nie od dzisiaj, że ta komputerowa technika mnie przerasta, bo za późno ją wymyślili :(

  2. Natalia said,

    27/10/2011 @ 14:40

    Oh, I love very much pictures Richlicky!

    I have three books about bears and „Listen to the elephant!” in Russian. They are beautiful.
    But his drawings with the circuit I have never seen. Interesting paper!
    Natalia

  3. Sempeanka said,

    28/10/2011 @ 20:15

    hehe :) Mój 9latek przerabiał tę opowieść w szkole jako lekturę :) Chciałąm nabyć na Allegro, ale cena tej z ilustracjami Rychlickiego ochłodziła moj zapał :)
    Bardzo się cieszę, ze trafiłam na twojego bloga, właśnie skończyłam przeglądać wszystkie posty – ile wspomnień :) Już cię obserwuję :) pozdrawiam :)

    • jarmila09 said,

      28/10/2011 @ 23:37

      Witam serdecznie w moich… blogowych progach
      i zachęcam Cię do regularnych… obserwacji :))))

  4. Aeidenn said,

    31/01/2012 @ 22:25

    Znow usmiech do wspomnen. Cudownosci

  5. magdalena lisiewicz said,

    06/10/2012 @ 19:20

    do dzisiaj pamietam jak sie zastanawialm co to takiego jest ta szrlotka;)) u nas w domu to byl jablecznik i juz!


Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 40 other followers

